• Moms visas:

Köp- och leveransvillkor


 

Leveransvillkor

 

Vi har alltid fri frakt på orders över 199kr med DHL Servicepoint.

Fraktkostnad med Postnord varierar mellan 59kr - 149kr

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL & Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL respektive Postnord beroende på vilken leverantör du valt och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till DHL eller Postnords hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med postnord eller DHL inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så faktureras du 350 kr för hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning efter portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 199 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på dem produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Vid nyttjande av ångerrätt/reklamation kontakta oss genom kontaktformuläret eller maila oss på info@sumoguard.se

Märk mailet med "Retur" följt av ordernummer, beskriv sedan ditt ärende.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

 

Vi erbjuder genom Klarna en säker betalning via faktura, swish, kortbetalning och avbetalning.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout dem betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

 

Minimiorder

Det finns ingen minimiordersumma, däremot är fraktkostnaden minimum 59kr för orders under 199kr.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Därför är det viktigt att du anger korrekt telefonnummer så du är säker på att få informationen angående din försändelse snarast möjligt.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla



Moms visas: